Sa ai propriul tau magazin online a devenit foarte usor.

Insa, odata construit si optimizat, trebuie sa te asiguri ca produsele tale sunt prezentate asa cum trebuie, iar paginile de produs sunt optimizate pentru a genera conversie in magazinul tau.

In acest articol, vei primi o lista de elemente de care trebuie sa tii cont atunci cand adaugi produse noi, pentru ca investitia facuta in promovarea magazinului online sa se merite.

Paginile de prezentare a produselor sunt cele mai importante pagini din magazin.

Nu pentru ca prezinta caracteristicile respectivului produs, ci pentru ca, daca sunt realizate corect, iti ajuta site-ul sa se plaseze mai bine in rezultatele de cautare pe Google.

Astfel iti creste numarul de utilizatori ai magazinului, fara sa platesti pentru a-i aduce in site.

Imbunatatirea paginilor de prezentare a produselor este unul din cele mai usoare si de efect lucruri de optimizat la un magazin online.

Numele produsului

In orice magazin online, numele produselor trebuie sa fie descriptive, astfel incat utilizatorul sa-si dea seama cat mai repede ce vinzi, iar motoarele de cautare sa plaseze magazinul online cat mai bine in rezultatele cautarilor.

Cu cat numele produsului este mai specific, cu atat vei concura cu mai putine magazine in Google, atunci cand cineva va cauta respectivul produs.

Pentru a exemplifica, am cautat pe Google produsul "Demachiant l'Oreal".

Cautarea a generat peste 40 000 de rezultate, pe primele pozitii avand site-ul oficial l'Óreal Paris si eMag.

Optimizarea titlurilor de produse pentru cresterea conversiei

 

Optand insa pentru un nume mai specific, cum ar fi "l'oreal dermo expertise demachiant waterproof pentru buze si ochi", numarul de rezultate se reduce la 1 500.

Observam in acelasi timp ca pe primele 2 pozitii din rezultate se plaseaza magazine mai mici si mult mai putin promovate.

Optimizarea titlurilor de produse pentru cresterea conversiei

Pentru a cauta acest produs am folosit sugestiile de cautare oferite de Google. La fel fac si multi dintre clientii tai.

Chiar daca utilizatorul nu efectueaza o cautare atat de specifica, detaliile trecute in titlul produsului sunt intotdeauna utile pentru a filtra rezultatele, atat de catre Google, cat si vizual, de catre utilizatorii care parcurg rezultatele cautarii uitandu-se dupa un produs anume.

Asigura-te ca numele produsului apare in toate cele 4 locatii:

  • ca titlu al produsului
  • in calea produsului
  • in URL-ul paginii
  • in titlul afisat in browser

Daca folosesti un magazin online creat de GreenLight Web Agency, acest lucru se intampla automat, pentru a-ti usura munca.

Descrierea produsului

Imbunatatirea descrierilor produselor este cheia cresterii vanzarilor din magazin.

Astfel vei creste increderea vizitatorilor, acestia avand sentimentul ca stiu mult mai bine ceea ce urmeaza sa cumpere.

In plus te vei plasa mai bine in Google si produsele tale vor ajunge in fata mai multor utilizatori interesati de ceea ce vinzi.

Stiu ca este foarte costisitor ca timp sa scrii descrieri detaliate, unice pentru fiecare produs si este mult mai usor uneori sa preiei direct descrierea pe care ti-o ofera producatorul.

Dar este singura sansa de a te evidentia, de a oferi un plus de informatie si de a-ti creste site-ul in Google.

Google iubeste continutul unic.

In momentul in care incepi sa scrii descrierea unui produs, pune-te in locul consumatorului.

Daca ai vrea sa cumperi respectivul produs

  • care sunt detaliile care te-ar convinge sa cumperi?
  • ce ai vrea sa stii in plus despre produs?
  • cum ai face diferenta intre acel produs si multe alte produse asemanatoare?
  • de ce ai cumpara din magazinul tau si nu din altul?

Imaginile produsului

Inainte ca vanzarile pe internet sa capete amploare, oamenii erau obisnuiti sa ia produsul in maini si sa il intoarca pe toate partile, inainte de a decide daca sa il cumpere sau nu.

Magazinele online ii limiteaza cumparatorului aceasta experienta si singurul inlocuitor este prezentarea unor fotografii de o calitate buna.

Un studiu realizat de Forbes denota faptul ca un utilizator isi petrece mai mult de o treime din timpul alocat cumparaturilor online privind fotografiile produselor, iar 67% dintre cumparatori considera calitatea imaginilor unui produs ca find foarte importanta in decizia de cumparare.

Adauga fotografii de calitate in magazinul tau online si da-le cumparatorilor posibiliatea sa le mareasca pentru a observa detaliile produsului.

De obicei producatorii pun la dispozitie fotografii ale produselor. Le poti folosi cu incredere daca sunt de o calitate buna.

Daca producatorul nu iti pune la dispozitie fotografiile produselor sau nu esti multumit de ele, este recomandat sa apelezi la un fotograf.

Daca serviciile unui fotograf iti depasesc bugetul si esti nevoit sa faci singur fotografii ale produselor, incerca sa te informezi cat mai bine despre cum sa faci o fotografie de produs reusita.

Fii atent la aspecte precum lumina, fundal si unghiul de fotografiere.

Din filmuletul de mai jos afli care sunt elementele pe care trebuie sa pui accentul atunci cand realizezi o fotografie de produs.

 

O alta metoda foarte buna de a suplini lipsa contactului propriu-zis cu produsul inainte de cumparare sunt prezentarile video, pentru care te sfatuim insa sa apelezi la profesionisti.

Recenziile produsului

Recenziile inspira incredere cumparatorilor, iar increderea genereaza conversie.

Nu este vorba doar despre parerea unui om despre un anumit produs, ci este o dovada a faptului ca alti cumparatori ti-au acordat increderea sa cumpere de la tine si au fost multumiti de felul in care cumparaturile s-au desfasurat, nu doar de produsul in sine.

Acest lucru este important mai ales pentru magazinele online mici sau nou lansate.

Daca optezi pentru un magazin creat de GreenLight Web Agency, recenziile sunt deja integrate in pagina fiecarui produs.

Poti opta chiar pentru trimiterea de email-uri clientilor tai, la putin timp dupa ce au facut cumparaturi, pentru a-i incuraja sa scrie recenzii in magazin.




Nu uita ca o pagina de produs realizata corect poate sa iti transforme magazinul online intr-o adevarata masinarie de vanzare.

Daca ai deja un magazin online, probabil ca este momentul sa faci o analiza a descrierilor, titlurilor, imaginilor produselor si sa te asiguri ca faci tot posibilul pentru a-i face pe clientii multumiti sa iti lase recenzii in magazin.

Daca ai nevoie de ajutor, trimite-ne un mesaj.