Instagram a devenit popular in Romania in ultimii ani si iti ofera posibilitatea sa impartasesti cu prietenii poze si videoclipuri scurte, de pe telefon.

Daca iti promovezi afacerea in mediul online, ar trebui sa iei in considerare si aceasta platforma pentru a atinge o audienta cat mai mare.

Cum iti setezi contul de Instagram:

Nu ai inca un cont dedicat companiei?

Iata cativa pasi pe care ii poti urmari in crearea contului tau de Instagram:

  • Descarca aplicatia din App Store sau Goolge Play Store
  • Inregistreaza-te prin introducerea adresei de email sau conecteaza-te cu Facebook.
  • Din pagina de setari fa trecerea la contul de afaceri.
  • Adauga informatiile importante: website, ore de lucru, adresa etc
  • Pentru a incepe sa iti folosesti noul profil trebuie intai de toate sa iti pui la punct cateva aspecte:
  • Incepe cu o poza de profil: de regula ar trebui sa iti folosesti logo-ul, dar daca pe celelalte retele de socializare ai o poza de profil usor de recunoscut, o poti folosi.
  • Username-ul si descrierea profilului tau sunt de asemenea importante.  Foloseste un nume de utilizator cat mai aproape de cel al afacerii tale, iar in descriere foloseste numai cateva propozitii pentru a sublinia lucrurile importante despre business-ul tau.
  • Ca sa incepi sa devii vizibil, da follow utilizatorilor. Incearca sa gasesti oameni din sfera audientei tale pentru a creste sansele de a fi urmarit inapoi.
  • Acum ca ai un cont de Instagram, hai sa vedem pas cu pas cum iti poti creste afacerea prin intermediul acestei retele de socializare.

Seteaza un obiectiv

Ca sa ai mai mult succes in ati creste afacerea pe Instagram, trebuie sa stii ce vrei sa obtii din timpul si efortul depus aici.

Seteaza-ti cateva obiective foarte clar, in functie de ceea ce poate Instagram sa iti ofere.

Spre exemplu: sa generezi mai mult trafic catre site-ul tau, sa creezi awareness pentru brand, sa imbunatatesti satisfactia publicului tinta, etc. 

Toate acestea sunt lucruri pe care le poti obtine folosind corect un cont de afaceri.

Creeaza o strategie privind continutul:

Cand si cat de des sa postezi?

Trebuie sa te asiguri ca postarile tale ajung la cat mai multi oameni, dar in acelasi timp nu este indicat sa ai prea multe postari incat o sa iti sufoci audienta.

Cel mai bun lucru este sa incepi prin a testa pentru a ajunge sa intelegi clar ce isi doreste sa vada publicul tau tinta.

Alege stilul potrivit 

Chiar daca iti cunosti clar domeniul de activitate, cand vine vorba de Instagram, exista posibilitatea ca acelasi stil pe care il folosesti pe site, spre exemplu, sa nu functioneze.

Asa ca testeaza si in functie de rezultatele pe care vrei sa le obtii cu ajutorul Instagramului gaseste stilul cel mai potrivit pentru a capta atentia utilizatorilor.

Interactioneaza cu audienta ta

Nu este suficient doar sa postezi. Pentru rezultate cat mai bune si fidelizarea publicului, este foarte important sa interactionezi cu acesta.

Raspunde comentariilor, da like postarilor lor daca ii urmaresti, publica continut trimis de ei, etc.

Alege subiectul potrivit

Acest punct poate partea destul de evident. Daca afacerea ta este una in domeniul modei, postarile tale vor cuprinde cu siguranta imagini si videoclipuri cu haine, accesorii etc.

Dar nu trebuie sa te limitezi numai la postarile de acest gen, ideal este sa aduci un plus de varietate din cand in cand. 

Poti distriubui poze cu angajatii si activitati din cultura voastra organizationala, poze de la birou, si multe altele, pentru a ajuta oamenii sa va cunoasca mai bine.

Fii consistent cu tema vizuala

Pentru a deveni cat mai usor de recunoscut de audienta ta, foloseste pe cat posibil aceeasi tema vizuala.

Fie ca vorbim de un filtru, o gama dominanta de culori sau un stil minimalist sau maximalist al pozelor, incearca sa ramai in mintea utilizatorilor si prin aceasta tehnica simpla.

Aplicatia iti pune la dispozitie mai multe filtre si modalitati de editare gratuite de care te poti folosi.

Alege un hashtag 

Cu totii folosim hashtaguri. Sunt un mod distractiv de a evidentia substanta postarilor noastre pe retelele de socializare.

Asa ca ce ai tu de facut este sa iti creezi un hashtag personalizat pe care sa il incluzi in postarile tale.

Incerca sa treci peste numele companiei sau numele produsului si alege in schimb un cuvant sau o propozitie scurta care sa ramana in mintea utilizatorilor.


Fii creativ

Scrie descrieri cat mai originale pentru a capta atentia publicului.

Instagram iti da posibilitatea sa adaugi pana la 10 poze intr-o singura postare, asa ca poti sa da sansa audientei tale sa vada mai mult continut fara a le invada news feed-ul.

Foloseste-ti imaginatia cand vine vorba de postari si fii cat mai autentic.

Foloseste Instagram stories:

Instagram ofera posibilitatea sa adaugam continut care dispare dupa 24 de ore, pentru a surprinde si impartasi cat mai multe momente cu followerii nostri.

Poti face poze sau videoclipuri scurte direct cu camera de la Instagram, sau iti poti creea continutul separat si apoi sa il adaugi la poveste.

Colaboreaza cu influenceri

Instagram este locul in care exista influenceri in fiecare domeniu, asa ca daca ai posibilitatea, colaboreaza cu unul din domeniul tau.

Obtine promovare din partea lui, promovand la randul tau ceea ce are el de oferit, in acest fel o sa ajungi la un public  si exista mari sanse sa iti gasesti followeri noi.

Foloseste Instagram ads

Daca vrei sa generezi mai multe vanzari si vrei sa te adresezi unei categorii anume de public o poti face prin intermediul reclamelor platite.

Ai posibilitatea sa alegi din mai multe formate pentru reclama ta, daca vrei sa apara in news feed sau in stories.

Tu alegi care categorie de public iti vede reclama, la ce ora este difuzata, etc. Inca un avantaj este acela ca poti plati pentru reclame direct din aplicatia de Instagram.

Concluzie

Pentru a dezvolta o comunitate puternica pe Instagram si a incepe sa vezi rezultatele dorite, este nevoie sa investesti timp si poate si ceva bani.

Ia in considerare ca daca urmezi toate aspectele prezentate mai sus o sa te bucuri de rezultate pe termen lung.

In cele din urma, nu uita sa te distrezi putin folosind Instagram si sa lasi vizitatorii sa vada mai departe de latura ta corporate.