Facebook a devenit in ultimii ani principala retea de socializare folosita in Romania. Ne place sa ne impartasim momentele frumoase cu prietenii nostri virtuali, si la randul nostru sa aflam mai multe despre ei si activitatile lor.

Cu peste 9.600.000 de utilizatori in tara noastra, conform unui studiu realizat de facebrands, aceasta retea sociala este extrem de utila in momentul in care vrei sa iti duci afacerea la un alt nivel si sa atragi mai multi clienti.

Iti prezentam asadar cei mai utili pasi pentru a putea incepe sa profiti la maximum de potentialul Facebokului.

Ghid Facebook pentru companii

Descarca ghidul complet Facebook pentru afacerea ta

Din acest ghid vei afla care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru a avea o pagina de companie de succes pe Facebook

1. Creeaza o pagina de afaceri

Este primul si cel mai important pas pe care trebuie sa il faci. Separa profilul personal de cel de business si creeaza o pagina special destinata afacerii tale.

Acest lucru este complet gratuit si vei avea ocazia sa folosesti foarte multe optiuni si aplicatii puse la dispozitie de Facebook.


2. Stabileste obiectivele

Ai o pagina de afaceri, care este urmatorul pas? Trebuie sa iti stabilesti niste obiective clare pentru ca fiecare tip de promovare online sau offline te poate ajuta intr-un anumit fel.

Este foarte important sa stii care este scopul acestei pagini, de ce investesti timp si resurse pentru a ajunge cunoscut in randul utilizatorilor.


3. Construieste-ti audienta

Acum ca ai gasit principalele obiective pentru pagina ta de Facebook, trebuie sa iti gasesti audienta potrivita.

In acest fel continutul tau o sa fie relevant si iti cresc sansele ca cei care te urmaresc sa fie cu adevarat interesati de subiectul expus de tine.

Gandeste-te la afacerea ta: care este principalul tau produs/serviciu, cui se adreseaza, exista si un public secundar, care sunt cateva beneficii pe care le aduci in viata clientilor tai?

Raspunde sincer si clar acestor intrebari si deja ai un punct de pornire.

SFAT Cu cat afacerea ta este una mai de nisa cu atat trebuie sa fii mai atent in construirea audientei potrivite.


4. Adu primii followeri

Cel mai bun punct de pornire este sa iti inviti contactele existente sa dea like paginii tale.

Incearca pe cat posibil sa inviti oamenii interesati de domeniul tau de activitate.

Daca exista posibilitatea, angajatii tai pot face acelasi lucru, la fel si familia si prietenii, asa ai sanse reale sa atingi un numar cat mai mare de persoane.


5. Fa apel la vizual

Pagina ta de Facebook trebuie sa reflecte in extern cat mai bine imaginea afacerii tale. Foloseste aceleasi regului de branding vizual ca pentru site, pentru a pastra pe cat posibil intacta identitatea vizuala.

SFAT Daca nu ai inca elementele de identitate vizuala puse la punct, exista posibilitatea sa nu inspiri la fel de multa incredere followerilor tai ca o afacere concurenta cu elementele deja stabilite.


6. Ofera informatii reale

Oamenii trebuie sa te poata gasi cat mai usor, asa ca este extrem de important sa oferi informatii reale, printre care adresa la care poti fi gasit, nr de contact, adresa de email, programul de lucru, etc.


7. Continut de calitate

Este momentul sa vorbim despre postarile de pe pagina. Continutul tau trebuie sa se bazeze pe o strategie pusa la punct de la inceput, nu posta lucruri pe pagina fara sa analizezi intai motivul pentru care sunt puse acolo.

Continutul de calitate trebuie sa fie unul cat mai usor de consumat si de interactionat, sa includa elemente vizuale (poze, video, gif-uri), sa existe un echilibru intre postarile care iti promoveaza afacerea si restul.

SFATStudiile arata ca postarile care iti promoveaza efectiv afacerea trebuie sa fie in procent de 20%, pentru a nu coplesi audienta.


8. Incearca postarile platite

Acum trebuie sa ajungi la un numar cat mai mare de utilizatori Facebook, iar cea mai buna metoda este sa folosesti o reclama platita.

Prin intermediul acestui instrument de publicitate reclama ta poate sa fie vazuta de un numar de utilizatori cuprins intre 34.000 si 64.000. Este foarte important sa iti targetezi audienta, tinand cont de scopul si de publicul tinta al reclamei.

Tu hotarasti la ce ora se afiseaza, daca o sa fie vazuta de femei, de barbati sau mixt, in ce regiune o sa fie afisata, etc.

Trebuie sa ai un buget alocat acestei campanii pentru a putea atinge obiectivele propuse.

Trebuie sa retii ca se va percepe un cost pe click, adica vei fi taxat pentru fiecare persoane care o sa dea click pe postarea ta.

SFAT Daca te ocupi singur de campania platita, este posibil sa te trezesti cu costuri mult mai mari decat ai anticipat, decat daca ai apela la o echipa de specialisti in domeniu.


9. Interactioneaza cu audienta ta

Citeste mereu comentariile, raspunde acolo unde este cazul, incearca sa stabilesti o legatura cat mai stransa cu publicul tau, pentru ca astfel ii vei incuraja sa iti devina clienti, si sa aduca alti vizitatori si potentiali clienti pe pagina.


10. Reach, Awareness, Engagement

Pentru a atinge nivelul de vanzari dorit, ca scop de lunga durata, trebuie intai sa ai in vedere felul in care utilizatorii reactioneaza, si interactioneaza la continutul adaugat de tine.

Facebook ofera cateva instrumente foarte utile pentru a observa si a determina succesul postarilor tale, cati oameni au vazut postarea, cati oameni au interactionat cu ea, cu cat a crescut sau a scazut interactiunea fata de alte postari.

Toate aceste aspecte o sa te ajute pentru a putea sa iti imbunatatesti performantele.


11. Creeaza concursuri

Concursurile de pe facebook sunt modul perfect de a stimula utilizatorii. Poti oferi reduceri, premii in bani, servicii gratuite, produse, si exemplele pot continua.

Audienta ta nu trebuie sa faca nimic complicat, cele mai multe concursuri cer cateva conditii esentiale: like paginii, share, comentarii, etc.

Horaraste cum arata sistemul de concurs potrivit pentru tine si afacerea ta, si promoveaza-l cat mai bine pentru a ajunge si la cei care nu te urmaresc inca.

12. Profita de aplicatiile si functionalitatile oferite de Facebook

Indiferent de scopul pe care il are pagina ta, exista foarte multe metode prin care iti poti imbunatati profilul de afaceri: poti creea o sectiune de magazin, poti face live stream, poti creea sondaje, etc.

Toate aceste optiuni sunt la distanta de un buton de tine si te pot ajuta sa oferi audientei tale o experienta cat mai completa.

SFAT Trebuie sa selectezi din toate optiunile oferite de facebook, numai pe cele care sunt relevante pentru tine si pentru afacerea ta.

Concluzie

Acum ai pasii principali pe care ii poti folosi pentru a aduce mai multi clienti din facebook. Un ultim sfat din partea noastra este sa fii tu insuti, nu da un ton extrem de rigid tuturor postarilor tale si lasa audienta sa se bucure ca te urmareste.