Pe masura ce am scris acest articol, el a devenit din ce in ce mai lung si a luat forma unui eBook, pe care l-am denumit "Unde se ascund clientii tai? 59 de metode de promovare pentru afacerea ta".

Parcurgerea intregului continut dureaza aproximativ 20 de minute si iti ofera o imagine de ansamblu asupra unui numar extins de metode de promovare pentru afaceri.

Prin urmare, iti recomandam sa descarci documentul si sa il citesti in ritmul tau, atunci cand timpul iti permite.

Apasa butonul de mai jos si primeste GRATUIT eBook-ul direct in Facebook Messenger.

 

 

Am adunat la un loc cele mai importante metode prin care iti poti promova eficient afacerea in mediul online, iar la sfarsitul articolului avem si cateva puncte extra.

Asa ca indiferent dacă afacerea ta este la nivel de start-up sau in plin avant, iti prezentam cele mai eficiente metode de promovare prin care fi gasit de cei care cauta produse si servicii ca ale tale.

Pentru a parcurge mai usor articolul, am impartit metodele de promovare in 5 categorii, dupa cum urmeaza:

  • Social media
  • Site si blog
  • Email
  • Web
  • Offline

SOCIAL MEDIA pentru promovarea afacerii tale

1. Pagina de Facebook

Pentru a putea incepe sa arati lumii tot ce ai de oferit, o pagina de Facebook este startul perfect.

Poti adauga poze reprezentative pentru afacerea ta, iti poti tine la curent urmaritorii prin distribuirea de articole de pe site-ul tau si nu numai.

Incepe prin a incuraja oamenii sa dea share postarilor de pe pagina si lumea va incepe sa iti cunoasca afacerea mai bine.

In plus, o pagina de Facebook dispune de foarte multe aplicatii care te vor ajuta pe parcurs.

 

2. Invita-ti prietenii 

Invita-ti prietenii sa dea like paginii tale de Facebook.

Angajatii si apropiatii tai pot face acelasi lucru pentru a ajunge la un numar cat mai mare de persoane.

Un numar mare de follower-i va inspira incredere celor care iti vor vizita pagina pe viitor.

In plus, chiar daca vizibilitatea postarilor de pe paginile de Facebook este din ce in ce mai redusa, fiecare like sau interactiune cu pagina ta va aparea in Newsfeed-ul prietenilor tuturor celor care au interactionat cu pagina, ajutand astfel la raspundirea continutului.

 

3. Creaza un grup Facebook

Creeaza un grup de Facebook pe care sa il transformi in timp intr-o comunitate in care fanii tai sa se simta confortabil sa poarte discutii libere despre subiecte care au legatura cu domeniul tau de activitate.

Pentru a-ti promova afacerea prin intermediul unei comunitati online:

  • raspunde tuturor intrebarilor si solicitarilor pentru serviciile tale,
  • ofera detalii exclusive despre serviciile si produsele tale,
  • ofera reduceri sau prezinta oferte exclusive.

Incurajeaza membrii sa aduca noi persoane in grup pentru a avea un impact cat mai mare.

Sfatul nostru este acela de a nu incarca grupul cu postari care au ca scop sa vanda ceva, pentru ca in acest sens ai deja pagina de afaceri si site-ul.

 

4. Fii activ pe alte grupuri

Grupurile de Facebook sunt o adevarata mina de aur cand vine vorba de cele mai eficiente metode de promovare pentru afacerea ta.

Incepe prin a gasi acele grupuri din domeniul tau de activitate si fii o parte activa a lor.

Posteaza, raspunde la comentarii si participa la discutii.

Aceste actiuni te vor ajuta sa te faci remarcat si apreciat pentru punctele tale de vedere si sa atragi mult mai usor oamenii catre pagina sau site-ul tau.

 

5. Raspunde la comentarii

Oamenii sunt mult mai atrasi de paginile care interactioneaza in mod constant cu fanii lor.

In plus, comentariile pe care ei le adauga la postarile tale aduc aceasta actiune in Newsfeed-ul prietenilor lor si ai sansa sa fii vazut de mai multe persoane.

Datorita acestor aspecte este bine sa raspunzi intotdeauna comentariilor de la postarile tale si sa folosesti mereu un limbaj adecvat.

 

6. Live stream

Exista oare un mod mai bun de a impartasi momentele cheie cu audienta ta de pe Facebook si Instagram decat live?

Fiind extrem de usor de folosit, acest instrument iti da ocazia sa fii creativ si sa vii catre actualii si potentialii tai fani cu diverse idei.

Te poti folosi de Facebook live sa raspunzi intrebarilor pe care audienta ta le are, sa le prezinti produse pe care urmeaza sa le lansezi si sa le dai ocazia sa comande in avans sau le poti arata cum arata o zi de munca in firma ta.

Totul depinde de tine si de ceea ce crezi ca este potrivit pentru afacerea ta.

 

7.  Facebook si Instagram Stories

Pe Instagram si Facebook poti adauga continut, intr-o sectiune speciala numita Stories, care dispare dupa 24 de ore.

Poti alege sa impartasesti cu audienta ta momente din viata firmei tale, sa ii anunti pe fanii tai cu privire la urmatoarele evenimente sau pur si simplu sa le arati cine esti.

Prezentam aceste optiunin ca metode ce promovare pentru ca imaginile si filmuletele din "Stories" pot fi vazute chiar si de cei care nu te urmaresc inca, asa ca iti vei extinde impactul si asupra lor.

Cand vrei sa prezinti evenimente care se intind pe mai multe zile, tine minte sa adaugi continut constant, pentru ca acesta dispare din Stories dupa 24 de ore.

 

8. Facebook Reviews

Review-urile ii ajuta pe oameni sa adune informatii si sa isi formeze o parere despre un produs sau serviciu, bazandu-se pe experientele celor care l-au cumparat deja.

Un alt beneficiu pe care review-urile il aduc afacerii tale este acela ca te ajuta sa fii mai usor de gasit in rezultatele cautartilor pe Google.

Cu cat review-urile tale sunt mai multe, cu atat va fi mai usor sa fii afisat in prima pagina Google.

 

9. Creaza evenimente pe Facebook

Evenimentele create pe Facebook te ajuta sa fii vazut atat de fanii tai, cat si de persoanele care inca nu te urmaresc, dar au prieteni care au dat click pe "Particip" sau "Interesat", pentru ca vor aparea in Newsfeed-ul acestora.

Se distribuie usor pentru ca prietenii sunt notificati cand participi la un eveniment, iar atunci cand dai click pe un eveniment vei vedea acolo si alte evenimente asemanatoare.

Poti crea evenimente pe diverse teme (concursuri, conferinte, lansari de produse, etc).

Trebuie doar sa vezi care este cel mai adecvat tip de eveniment pentru afacerea ta.

 

10. Facebook Shop

Facebook Shop este o sectiune disponibila pentru pagina ta de afaceri.

Aceasta sectiune iti da posibilitatea sa facilitezi procesul de cumparare a produselor disponibile in site.

Pentru promovarea produselor tale prin intermediul acestei sectiuni poti distribui in cronologia ta sau a prietenilor diverse produse si oferte impreuna cu continut explicativ.

Pentru a avea un impact si mai mare poti crea oferte personalizate pentru anumite categorii ale publicului tau pe care sa le distribui mai apoi in cronologia paginii tale.

 

11. Coperta contului personal de Facebook

Odata cu scarderea vizibilitatii postarilor de pe paginile de companie, folosirea contului personal pentru promovarea afacerii devine o metoda foarte buna de raspandire a continutului.

Pune o poza la dimensiunile necesare care sa surprinda esenta brandului tau, insotita de un link catre pagina principala.

Daca se poate, roaga mai multe persoane sa faca acelasi lucru (familie, prieteni, angajati) pentru un impact mai mare.

 

12. Incurajeaza fanii existenti sa dea Like postarilor

Cu cat o postare de Facebook are mai multe like-uri, cu atat ajunge la mai multe persoane care nu te urmaresc inca.

Acest lucru se intampla prin intermediul actiunii simple facute de audienta ta.

In acest sens te poti adresa direct fanilor, incurajandu-i sa dea like postarilor tale sau paginii.

De asemenea, le poti explica pe scurt de ce ii incurajezi sa iti dea like, oamenii se bucura sa isi sustina paginile preferate, asa ca ai numai de castigat.

 

13. Creaza conexiuni pe LinkedIn

Conecteaza-te cu oamenii din domeniul tau pe LinkedIn.

Aceasta retea este perfecta pentru mediul business.

Vei întalni acolo numerosi oameni care lucreaza sau care vor sa lucreze in domeniul tau de activitate.

Este o metoda foarte buna sa iti dezvolti reteaua de contacte si sa te pui la curent cu cele mai noi trenduri din nisa ta si nu numai.

Inscrie-te in grupuri, distribuie articole legate de subiectul tau de interes si cauta contacte noi.

Aceste actiuni simple o sa te ajute sa apari in cautarile altor utilizatori si astfel sa iti formezi contacte noi in retea.

 

14. Pinterest

Pinterest este o aplicatie care te ajuta sa ajungi la publicul tau tinta prin intermediul imaginilor.

Oamenii care cauta idei si informatii din domeniul tau de expertiza vor ajunge pe site-ul tau cu ajutorul imaginii afisate in rezultatele cautarilor.

Principalul segment de populatie pe care il vei gasi pe Pinterest, sunt femeile cu varste cuprinse intre 25-54 de ani, cu un procent de 60%.

Cei interesati pot chiar salva imaginea respectiva intr-un panou de interese, pentru a reveni pe site-ul tau si cu alta ocazie.

Cu cat o imagine este salvata de mai multe ori pe un panou de interese, cu atat o sa fie mai populara in rezultatele cautarilor.

In functie de domeniul tau de activitate unele retele se pot dovedi mai eficiente decat altele, asa ca este important sa le alegi pe cele mai potrivite pentru tine.

Pinterest, de exemplu, este o retea potrivita pentru afacerile din domeniul modei, frumusetii, decoratiunilor, lifestyle, sport, etc.

 

15. Google +

Google+ are o audienta de peste 350 de milioane de utilizatori activi.

Daca aceasta retea de socializare se potriveste cu domeniul afacerii tale, exista cateva metode prin care iti poti promova afacerea.

In primul rand, construieste o comunitate in jurul afacerii tale, pentru ca atunci cand urmaritorii tai vor cauta informatii despre domeniul tau de activitate, continutul tau din Google+ le va aparea in prima pagina a cautarilor.

Te poti folosi si de imagini, care vor aparea in rezultatele cautarilor din Google Images.

Sa nu uitam de asemenea de continutul creat de tine, care odata optimizat corect, are toate sansele sa ajunga in prima pagiana a cautarilor de pe Google.

 

16. Facebook Ads

Reclamele pe Facebook sunt unul dintre cele mai eficiente metode de promovare online.

Facebook este cea mai mare baza de date cu utilizatori, unde poti sa vezi preferintele acestora.

Cu peste 9.600.000 de utilizatori in Romania, ai o piata foarte larga unde sa iti prezinti afacerea.

Ai posibilitatea sa iti targetezi destul de precis audienta pentru rezultate optime: poti alege ca reclama ta sa fie vazuta numai de femei sau numai de barbati, de persoane incadrate intre anumite varste, etc.

Tu esti cel care hotaraste daca reclama este vazuta intr-o anumita regiune a tarii si la o anumita ora.

Aceste filtre sporesc foarte mult sansele ca reclama sa fie vazuta de un public cat mai relevant pentru afacerea ta si astfel sa creasca numarul celor care vor da click si vor interactiona mai departe cu site-ul tau.

Se percepe un cost per click, astfel vei fi taxat pentru persoanele care dau click pe postarea ta platita.

Poti seta un buget pentru toata campania si un buget pe zi.

In mod normal o reclama platita pe Facebook ajunge sa fie vizualizata de o audienta cuprinsa intre 34.000 si 64.000 de persoane, asa ca noi credem ca merita sa incerci.

 

17. Reclamele pe Instagram

In acelasi fel ca reclamele de pe Facebook, pe Instagram poti de asemenea ajunge foarte usor la publicul tau tinta.

In Romania sunt peste 2.300.000 de utilizatori ai acestei retele de socializare.

Instagram iti da posibilitatea sa te exprimi prin imagini si videoclipuri mult mai estetice pentru a capta atentia vizitatorilor tai.

60% din utilizatori spun ca descopera produse noi pe Instagram, iar 80% dintre utilizatori petrec mai mult timp uitandu-se la videoclipurile postate acolo decat in alta parte, astfel ai sansa sa te adresezi unui public numeros, dornic de nou.

 

18. Reclame pe LinkedIn

LinkedIn este un instrumest valoros atunci cand vorbim de afaceri care se adreseaza mediului business.

In functie de domeniul tau de activitate poti opta pentru reclame pe aceasta retea de socializare.

LinkedIn foloseste sistemul de taxare Cost Per Click sau Cost per 1000 de afisari, asa ca in functie de ce este mai important pentru tine si afacerea ta poti opta pentru una din aceste 2 variante.

Targetarea este mult mai specifica pe LinkedIn, poti alege publicul in functie de jobul pe care il au oamenii la care vrei sa ajungi, de pozitia pe care o ocupa in firma, de nivelul de experienta si asa mai departe.

 

19. Facebook Audience Network

Creeaza o reclama pe Facebook si o sa apară in mai multe locuri pe web, in principal in aplicatiile mobile, asa ai sansa sa acoperi mai multe segmente de piata cu o singura reclama.

Prin acest tip de publicitate, ti se da posibilitatea sa alegi din 3 tipuri de afisaje:

Reclame de tip banner: acesta este cel mai intalnit tip, este afisat sub forma unui banner in partea de jos a ecranului in momentul in care folosesti o aplicatie de mobil.

Reclame interstitiale: apar pe tot ecranul dispozitivului de mobil si sunt foarte bune pentru a capta atentia utilizatorului.

Reclame native: iti permit sa iti proiectezi singur reclama ca sa se potriveasca foarte bine cu aplicatia in care o sa ruleze.

 

SITE SI BLOG pentru afacerea ta

20. Creaza un site de prezentare

Chiar daca multe firme incep cu o pagina de Facebook, un site de prezentare este esential pentru prezentarea serviciilor si produselor tale, oferind incredere si credibilitate afacerii tale.

Cand folosesti ca metode de promovare a afacerii reclamele pe Facebook sau pe Google, trebuie sa ai un Landing Page in care sa ii trimiti pe cei interesati de produsele si serviciile tale, iar un site de prezentare iti ofera aceste lucruri.

Un website este accesibil 24/7, iar oamenii pot afla mai multe lucruri si pot cumpara produsele tale la orice ora din zi si din noapte, de asemenea este mult mai usor pentru ei sa gaseasca toate informatiile si produsele din confortul propriei case, decat sa verifice mai multe magazine si sa discute cu mai multi specialisti.

 

21. Investeste in UX

Experienta utilizatorului pe site-ul tau poate sa fie arma ta secreta.

Este vital sa iei in considerare parcursul pe care vizitatorul il are pe site si cat de usor poate sa isi satisfaca nevoile (sa gaseasca o anumita informatie, sa cumpere ceva, etc).

User experience (UX) inseamna mult mai mult decat designul site-ului, reprezinta felul in care un vizitatori interactioneaza cu site-ul, cat de usor se navigheaza, cat de repede se incarca paginile si asa mai departe.

Folosindu-te de UX vei intelege mult mai usor ce ii atrage pe vizitatorii tai pe site si vei putea profita de acest avantaj pentru a-ti pune afacerea intr-o lumina si mai favorabila.

Intelegand comportamentul utilizatorilor vei putea crea campanii de marketing mult mai bune, care sa te duca mai aproape de scopul tau final.

 

22. Include Google Analytics in site-ul tau

Analytics este solutia conceputa de cei de la Google pentru afcerile online.

Desi nu este o metoda de promovare in sine, aceast serviciu te ajuta sa analizezi comportamentul vizitatorilor din site, impactul postarilor tale, si sa intelegi mai bine parcursul lor pe site-ul tau de prezentare, ajutandute sa iei decizii mai bune bazate pe rezultatele analizei, pentru a intampina nevoile vizitatorilor.

 

23. Filmulet de prezentare pe site

Prin intermediul unui videoclip de prezentare poti ajuta mai multi oameni sa iti cunoasca afacerea intr-un timp mult mai scurt.

Creeaza un videoclip scurt si pune-l pe site-ul tau de prezentare. Cu cat acest videoclip este mai interesant, vizitatorii tai il vor distribui mai departe.

Nu uita sa il postezi pe YouTube si pe retelele de socializare pentru un impact cat mai mare.

 

24. Prezinta testimoniale

Testimonialele sunt o metoda eficienta prin care poti adauga continut util in pagina pentru motoarele de cautare si sa atragi clienti noi.

Foloseste testimonialele de la clientii multumiti in site-ul tau de prezentare, distribuie-le pe retelele de socializare si eticheteaza persoanele care le-au lasat, pentru a ajunge la prietenii acestora si a avea un impact mult mai mare.

 

25. Sectiunea de comentarii

Comentariul potrivit lasat la articolele de pe blogurile populare din domeniul tau de activitate iti poate aduce trafic suplimentar fara prea mare efort.

Priveste comentariile lasate la alte articole ca pe oportunitati de a ajunge o sursa demna de incredere in domeniu, asa vei atrage atentia audientei de pe celelalte bloguri si o vei indruma catre articolele tale.

 

26. Butoane de Share pe site

Cunoastem puterea retelelor de socializare asupra utilizatorilor din lumea intreaga.

Multi dintre noi ajungem sa vizitam un site datorita unui articol distribuit de prietenii nostri pe una din retelele de socializare.

Traficul adus catre site-ul tau prin aceasta metoda poate creste foarte mult prin adaugarea butoanelor de share.

Vizitatorii tai pot distribui fara efort continutul lor favorit, poti vedea cati oameni au facut acest lucru, ajutandu-te sa iti stabilesti mai bine tipul de continut pe care sa il postezi.

Pe deasupra, vei castiga si vizibilitate in randul utilizatorilor de retele sociale.

 

27. Ofera resurse gratuite

Pentru a aduce mai multe vanzari trebuie sa aduci vizitatorii catre site-ul tau si sa construiesti o relatie bazata pe incredere cu acestia.

Poti face acest lucru usor, oferind materiale relevante pentru audienta ta cum ar fi: e-book-uri, white papers, demo-uri gratuite etc.

Oferind informatii relevante si interesante sub forma unor resurse gratuite, vizitatorii tai au un motiv in plus sa iti indrageasca afacerea.

Poti accesa chiar noi canale de marketing pe langa cele traditionale pentru promovarea acestor oferte si iti poti extinde sfera de influenta in mediul online.

Pentru a avea acces la resursele pe care le pui la dispozitie, le poti cere utilizatorilor adresa de email, pentru a-i putea tine in continuare la curent cu cele mai relevante oportunitati.

 

28. Mentiuni pe alte site-uri

Atunci cand creezi continut, de cele mai multe ori verifici anumite date sau afli anumite informatie de pe o pagina interesanta si de incredere.

Atunci cand se intampla acest lucru, include in articolul tau sursa acelei informatii pentru a le arata cititorilor tai ca te-ai documentat.

Foloseste aceasta metoda pentru a-ti promova afacerea in randul unei audiente noi. Asigura-te mereu ca articolele si informatiile de pe site-ul tau sunt corecte si interesante pentru a te impune ca o persoana de incredere in domeniu si a obtine mentionarea articolelor tale pe alte bloguri. in acest fel obtii trafic de pe blogul unde tocmai ai fost mentionat.

 

Pe masura ce am scris acest articol, el a devenit din ce in ce mai lung si a luat forma unui eBook, pe care l-am denumit "Unde se ascund clientii tai? 59 de metode de promovare pentru afacerea ta".

Parcurgerea intregului continut dureaza aproximativ 20 de minute si iti ofera o imagine de ansamblu asupra unui numar extins de metode de promovare pentru afaceri.

Prin urmare, iti recomandam sa descarci documentul si sa il citesti in ritmul tau, atunci cand timpul iti permite.

Apasa butonul de mai jos si primeste GRATUIT eBook-ul direct in Facebook Messenger.