Posta electronica este inca cel mai utilizat canal de comunicare si o adevarata mina de aur pentru promovarea afacerii tale.

Te intrebi de ce?

Ei bine, emailul este un canal media prin care poti pastra legatura cu audienta ta si ii poti aduce la stadiul de cumparatori.

Acest tip de marketing are avantajul de a comunica numai cu oamenii care si-au aratat interesul, cu alte cuvine nu ai nimic de pierdut daca vei incerca sa dezvolti relatiile cu potentialii tai clienti prin intermediul emailului.

Iata mai jos 10 beneficii pe care email marketingul le are si care te pot ajuta in dezvoltarea afacerii tale.

1. Low cost

Pentru a genera un profit, afacerea ta trebuie sa aduca cele mai bune rezultate cu un cost cat mai mic, iar cand vine vorba de promovarea in mediul online, email marketing-ul este cea mai putin costisitoare metoda pe care o ai la indemana.

Poti trimite mii de emailuri in cateva minute la pretul catorva brosuri distribuite offline.

2. Vizeaza numai oamenii interesati de afacerea ta

Persoanele pe care o sa le vizezi mereu in campaniile tale de email marketing sunt cele care si-au aratat interesul fata de ceea ce ai de oferit, prin abonarea la newsletter.

Asa ca in momentul in care iti creezi continutul tine minte ca oamenii carora te adresezi vor sa citeasca ultimele noutati, asadar vino cu un plus de valoare pentru ei.

3. Segmentare

Cu cat o sa ai mai multe campuri in formularul de abonare in care soliciti mai multe detalii despre vizitator, cu atat poti face o segmentare cat mai precisa pentru campaniile desfasurate.

Spre exemplu daca ai informatii legate de varsta si ai de oferit cursuri de instruire pentru tineri absolventi, o sa te adresezi unei anumite grupe de varsta care se potriveste cu publicul tau tinta.

4. Call-to-action

Pentru a determina oamenii sa faca o actiune prin intermediul emailului tocmai primit este foarte important sa incluzi un call-to-action pentru a spori sansele vanzarilor.

Email marketingul are avantajul de a putea sa prezinti oferta si sa oferi posibilitatea de cumparare din doar cateva click-uri.

5. Usor de creat

Dintre toate metodele de promovare online aceasta este cea mai usor de pus in aplicare odata ce ai bazele de date pregatite.

Trebuie sa te asiguri ca emilul tau are o structura potrivita, si ca nu este foarte lung incat sa plictiseasca cititorul, ca incluzi un call-to-action puternic, si ca ai elemente vizuale.

6. Usor de masurat

Analiza este piatra de temelie a imbunatatirii eforturilor noastre. In campaniile de email marketing este mult mai usor sa vezi cati oameni au deschis mailurile trimise de tine, rata de click sau de conversie, fata de alte metode de promovare.

In plus aceste informatii te ajuta sa iti imbunatatesti viitoarele campanii pentru rezultate si mai bune.

7. Duce la cresterea vanzarilor

Acesta este cel mai important beneficiu pe care acest tip de promovare il are.

Datorita numeroaselor elemente care pot fi introduse in email, acesta cu siguranta o sa genereze mai multe vanzari, pentru ca poti include cupoane de reducere, vouchere, oferte speciale.

Acestea sunt lucruri pe care le poti pastra exclusiv pentru campaniile de email marketing.

8. Ajungi usor la utilizatorii de mobil

Astazi toate canalele de promovare online cu care un client poate sa intre in contact sunt adaptate pentru mobil.

Emailul nu face nici el exceptie, fiind cunoscut faptul ca din ce in ce mai multi oameni acceseaza acest canal de pe telefon.

9. Este foarte profesional

Este foarte simplu sa folosesti un tamplate care sa te ajute sa arati cat mai profesional in fata clientilor.

Un email este mult mai usor de luat in serios cand este personalizat cu logo-ul companiei tale, si cu elementele caracteristice acesteia, pentru a crea un brand cat mai puternic.

10. Este usor de distribuit

Un simplu forward si asta este tot ce trebuie ca emailul tau sa ajunga de la un potential client la altul.

Mentionam acest lucru pentru ca este posibil ca oferta, sau informatia trimisa de tine sa nu se potriveasca perfect cu nevoile unor clienti.

Cu toate astea, acestia pot cunoaste persoane care au nevoie de ceea ce ai tu de oferit, asa ca incurajeaza-ti audienta sa distribuie mai departe ofertele tale.

Concluzie

Acum ca stii care sunt principalele avantaje, te sfatuim sa te gandesti serios daca acest tip de abordare se potriveste cu afacerea ta si sa iei legatura cu o echipa de specialisti in domeniu, pentru a pune la punct o campanie de email marketing cat mai reusita.